onsdag den 25. juni 2014

BOW, blok nr. 9

Marti Michell Sampler med 1 ny blok hver uge :-)
Vil du se de foregående blokke, så kig under fanen øverst
Sampler Marti Michel Set A


Her min udgave af denne uges blok.
"Noon Star"
Vol. 1 side 25


Du skal bruge skabelon 1, 2 og 4

Skær 4 blomstrede, efter skabelon 2 - dobbelt, se her for mere udførlig vejledning
Skær 4 blomstrede, skabelon 2
Skær 8 mørke røde, skabelon 4
Skær 8 hvide, skabelon 4
Skær 4 hvide, skabelon 1
Se under de første blokke, hvis du mangler mere udførlig skærevejedning :-)
Skær et kvadrat, der er 4 3/4 inch eller 12,1 cm til midte.


Sy først de blomstrede nr. 2 på hver sin side af midten, pres og sy de 2 andre på 


Kædesy de mørke trekanter nr. 4 til de hvide trekanter nr. 4
De skal syes sammen på den korte side, og så halvdelen vender den ene vej,
og den anden halvdel den anden vej.
Hvis du lægger dem ens i symaskinen, skal halvdelen have den hvide side øverst,
og den anden halvdel den mørke side øverst. 

Så får du 4 + 4 trekanter som herunder. 

Sy disse trekanter på hver sin side af de store dobbelte-2, blomstrede trekanter.
Husk at presse, når den første side er syet, inden du syer den anden. 

Sy et hvidt kvadrat på hver side i øverste og nederste række,
og sy de 2 dele med den store blomstrede trekant, på hver sin side af midten.
Husk, når du syer sammen, at lægge den side opad, 
hvor du skal ramme et bestemt sted i sømmen.
Nu skulle det gerne se ud som herunder. 

Sy de 3 rækker sammen, og du har ugens blok 


Rigtig go´ fornøjelse ;-)


Jeg ku´ ikke dy mig for at tage et billede af blokkene indtil nu,
vi har kun syet 9 blokke (af 20 ialt), men jeg har 10, fordi jeg lavede 2 af den første blok.
Jeg syede den første med rød tråd, og det er ikke tilfredsstillende,
resten er syet med en lys grå.


De 2 "ens" blokke, blok 1.
Blokkene er lavet af 4 "Jacobs ladder"-blokke, som jeg har vendt forskelligt, og
det giver 2 meget forskellig blokke, selvom udgangspunktet er det samme.
Det kan jeg blive ved at blive fascineret over -
hvor meget udtrykket ændres
 ved små ændringer i stof eller sammensætningen af blokke :-)


Her er de "ens" blokke ved siden af hinanden,
meget forskellige.



2 kommentarer:

  1. hej Marie det ser rigtigt godt ud det du har samlet glæder mig til næste blog Ane

    SvarSlet
  2. Hej Ane. Tak skal du have, ja det bliver bare mere og mere spændende at få lavet den næste blok :-)

    SvarSlet