onsdag den 18. juni 2014

Marti Michell Sampler BLOK 8

Beklager den sene udgivelse af denne uges blok, hjernen har kørt på lav blus i dag,
(og jeg var lige ved at glemme det) 
da jeg har serviceret mine eksamensramte piger med natkørsel -
så de kunne nå både koncert og eksamen :-)


Min udgave af blok 8
Dutchman`s Puzzle 
Vol. 1 side 10


Du skal bruge skabelon 4 og 6


Skær:
 64 hvide, skableon 6
8 mørke røde, skabelon 4
8 blomstrede, skabelon 4
4 mørke grønne, skabelon 4
12 lyse grønne, skabelon 4

( se evt. tidligere blokke for skærevejledning)



Kædesy en hvid trekant til hver af de farvede trekanter,
pres,


kædesy en hvid trekant til den anden side af hver af de farvede trekanter,
så har du 32 "flying geese" (flyvende gæs)


læg alle dine "gæs" op, så de ligger som foto herover.


Sy "gæssene" sammen 2 og 2, så du har 16 kvadrater, som foto herover
Når du syr 2 "gæs" sammen, så læg altid den side opad, hvor du skal ramme sømmen i spidsen. 


Sy 2 "gæs-par" sammen, som foto herover.

(Denne uges blok er 4 Dutchman´s Puzzle blokke, som er syet sammen til 1,
og jeg har valgt at sy sammen til 4 sådanne blokke (foto herunder), og så sy dem sammen. 
Du kan også vælge at sy sammen i 4 rækker, og så sy dem sammen.)


Sy sammen til 1 Dutchman´s Puzzle blok.
Hvis du matcher blokken i midten, og syr fra midten og ud, vender og syr
fra midten og ud i den anden side, kan du også her vende det, så du kan
se nøjagtigt, hvor du skal sy, for at ramme spidserne.


Sy de 4 blokke som herover


Sy sammen til 1 blok.

Der er mange spidser der skal matche i de sidste sammensyninger, så brug nåle, hvis du synes det er
nemmest. Jeg bruger ikke så mange nåle, men forsøger at matche punkterne ved
at løfte i sømrummet, og tage et lille stykke ad gangen. 
Jeg accepterer 1 mm unøjagtighed!

Rigtig go` fornøjelse ;-)





2 kommentarer:

  1. hej Marie vi når det nok Jeg er først lige ved t samle mit stjernetæppe som har ligget stille et par år, men hvor bliver det flot med de lyseblå stolper og de mørkere hjørnesten har desværre lovet det væk til mit barnebarn men man kan jo heller ikke beholde det hele selv men det er kun forde det har taget så lang tid men jeg ved han bliver glad og det er jo dejligt det er sjovt at sy sammen på denne her måde som vi gør nu Ane

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ane
      Tak skal du have. Ja mit stjernetæppe syede min søster - og hun fik det, men det mangler vist også stadig at blive quiltet :-)
      Det er ingen hemmelighed, at jeg er ret begejstret for Marti Michell´s linealer, og det er sjovt at lave en ny blok hver uge. - og dejligt at se din udgave på Facebook, stof-valg kan jo nogen gange give en helt anden blok :-)

      Slet