onsdag den 30. juli 2014

Marti Michell Sampler BLOK 14

Rosette

Denne uges udgave findes også i Vol. 1, side 32

Du skal bruge skabelon 1,2 og 4


Du skal bruge:
1 stk. mørk, str. 1
4 stk. mørk, str. 2
4stk. mørk, str. 4
16 stk. hvid, str. 4
4 stk. hvid, str. 2
12 stk. grøn, str. 4
4 stk. orange str. 4
4 stk. blomstrede, str. 2


Kædesy en orange trekant, på hver side af det store kvadrat, 
en hvid trekant til den ene side af det blomstrede,
en hvid trekant til den ene side af en mørk trekant str. 4, og
en grøn trekant til den ene side af en mørk trekant str. 2.
Se foto herover.
PRES
FEJL: Du skal IKKE sy en hvid trekant til en grøn trekant str. 4, som ellers
ses på foto, - jeg syede forkert og måtte pille op !!

Kædesy en orange trekant til de sidste 2 sider af kvadrat,
en hvid trekant til den anden side af den mørke trekant str. 4,
en hvid treaknt til den anden side af de blomstrede trekanter,
og en grøn trekant til den anden side af de mørke trekanter, str. 2
(Se foto herover)
PRES

Kædesy en grøn trekant til den mørke trekant str. 4 (foto til højre)
og kædesy den blomstrede og mørke trekant str. 2, sammen, som foto til venstre.
HUSK
 læg den side opad i symaskinen, hvor du skal kunne se at ramme spidsen af trekanten præcist.
PRES


Sy den hvide trekant str. 2 til, som foto herover.

Sy de trekanter, du har med den lille mørke trekant i midten, på hver side af de store trekanter
så du får en 2 trekanter, som på foto herover. 
Sy store trekanter på hver side af midterkvadratet, så du får den midterste strimmel (se foto)
Se evt. skitse i Vol. 1 for sammensyning.
PRES

Der er rigtig mange spidser, der skal passe i denne blok, så den er ikke af
de nemmeste :-)
Men jeg sætter en nål i, der går gennem spidsen, nøjagtigt, på begge stykker stof. Lægger
stofferne helt tæt sammen, så nålen står lodret, og sætter en nål i stoffet på hver side.
Når jeg syr, fjerner jeg nålene lige før jeg når dertil, og holder stoffet på plads med en finger,
syr lige hvor den lodrette nål har været.

Jeg opfordrer ikke til sjusk, men jeg accepterer 1 mm unøjagtigt,
andet er næsten umuligt, det syner ikke/ses ikke, og slet ikke når der bliver quiltet.


Rigtig go´ fornøjelse ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar