onsdag den 27. august 2014

Marti Michell Sampler

BLOK 18

"Square within a square"
"Kvadrat i kvadrat"

Vi har lavet denne blok før, "snail trail",  BLOK 7
men jeg synes bare det er lidt sjovt, hvor forskelligt de ser ud,
kun fordi stofferne er placeret anderledes :-)

Du skal bruge skabelon 1, 2, 4, 5, 6 og 7

Skær
 4 orange skabelon 1
8 hvide skabelon 2
1 blomstret skabelon 5
4 mørke grønne, skabelon "dobbelt-2" (se vejledning i BLOK 3)
4 orange skabelon 7
4 lyse grønne skabelon 4
4 blomstrede skabelon 6
4 blomstrede skabelon 2


Start fra midten, sy en orange nr. 7 på hver side af det lille blomstrede kvadrat.
PRES

sy en orange nr. 7 på de sidste 2 sider.

Fortsæt med næste omgang, 2 blomstrede kvadrater overfor hinanden,
så pres,

og de næste 2 blomstrede på modsatte sider.
PRES

Det kan være en videnskab i sig selv, hvordan der skal presses!
Jeg har jo besluttet mig for at alt i dette tæppe presses med sømrum åbent, og det har
jeg også gjort i den identiske blok nr. 7
MEEEN....... her vælger jeg så alligevel at stryge sømrummet ud mod hjørnerne.
På foto herover, kan du se, at de 2 første blomstrede hjørner (øverst til højre og nederst til venstre)
der har jeg strøget sømrum åbent, de 2 modsatte hjørner, har jeg strøget sømrummet ud 
mod hjørnerne. 
De sidste 2 er pænest, og sådan vælger jeg at gøre resten af vejen ud.


Næste omgang er de lyse grønne,
først modsat hinanden, pres, og så de sidste 2

Næste omgang de store blomstrede nr.2, først modsat hinanden, pres, og så de sidste 2.

Den mørke grønne

Kædesy nu en hvid trekant på den ene side af det store orange kvadrat, som herover,
4 stk. PRES - her presser jeg sømrum åbent igen.

Sy en hvid trekant på den anden side af oragne kvadrat, så du har 4 hjørner,
som foto herover.
Sy hjørnene på, først overfor hinanden, pres, og så de sidste 2.

Så har du ugen blok


Rigtig go´ fornøjelse ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar