tirsdag den 3. maj 2016

My Million Flowers uge 18/ week 18

Først tak til "Trådtrisserne" ( en patchwork gruppe, der har base i Odense NV) 
for en hyggelig aften :-)
26 flittige, koncentrerede, dejlige damer
igang med Clamshell udfordring á la nedenstående foto :-)


First I have a "thank you" to the ladies in "Trådtrisserne"
(a patchwork group in Odense)
26 wonderful ladies working with Clamshells like the photo.
We had a pleasant evening :-)


I denne uge har jeg lavet en stjerne som foto.
Du skal bruge 6 romber i midten, og 6 stjernespidser.

This week I made a star like the photo underneath.
6 diamonds in the middle, and 6 starpoints.


Jeg skar strimler 9 cm til stjernespidserne og placerede dem som foto,
lagde linealen over så der blev lagt 3/4 cm sømrum til, og skar.

I cut strips 9 cm and placed the templates like photo.
Remember to ad seam allowence when you cut.



6 blå spidser og 6 romber, hvor jeg har "søgt" motivet, så de er ens.
Jeg forestiller mig at jeg vil lave 4 - 6 stjerner ialt, med den samme blå
som stjernespids, og "søge" på det samme stykke stof, men med andre motiver.
Så tænk evt. på at have stof nok til dette.

6 blue starpoints, and 6 identical diamonds.
I think I will make 4 - 6 stars in total, with the same blue for the starpoint, and
the same fabric for the diamonds, but cut different places, so the motifs are different but
 still alike in them all.
Please notice this, so you have enough fabric :-)


Sy de 6 romber sammen

Sew the 6 diamonds together


...og så stjernespidserne på.
Go´ fornøjelse ;-)

...and then the starpoints.
Have fun ;-)


- og så lige et billede af det jeg skulle have nået sidste uge, 
nu er den der næsten!

- and a photo of last weeks job, almost done!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar