onsdag den 25. maj 2016

My Million Flowers uge 21

Denne uge har jeg besluttet mig for, at alle de blå stjerner skal være rundt om den gule stjerne,
og jeg har tegnet det ind på min "papirquilt", og bestemt at det skal placeres øverst til venstre.

This week I decided to place all the blue stars, around the yellow star from earlier. I decided to
place it to the left and to the top of my quilt. I also draw on my paperquilt, where I want it.


Herunder kan du se at jeg har tegnet de væsentligste streger op,
så er det nemmere at se, hvordan jeg kan fylde ud, der hvor der mangler.

Underneath you can see how I draw the main lines,
it is easyer to see how to make the templates for the missing parts.


Jeg har valgt en grøn bund til alle de blå stjerner, så de bliver fyldt ud til en 6-kant.
Hvis jeg så også tilføjer en gul kant mere til den gule stjerne,
så passer de blå stjerner ind i hakkene på den gule :-)

Herunder kan du se de figurer du skal bruge for at fylde den blå stjerne ud,
de er tegnet med rød rundt om stjernen i midten, og øverst til venstre
har jeg tegnet figurerne for sig selv. De er ens, men spejlvendt, så du skal
bruge 6 grønne af hver, til hver blå stjerne. 
DVS. ialt 36 der vender den ene vej, og 36 stk. der vender den anden vej.

Jeg har også tegnet med rødt i venstre side, de 2 figurer du skal bruge til
at sy rundt om den gule stjerne,
vær obs på at få dem vendt rigtigt, de kan også spejlvendes.
Du skal bruge 6 af hver.

I chose a bright green to fill out the blue stars, so they will make
a hexagon.
I added a yellow stripe around the yellow star, to make it fit the green/blue hexagons.

Below you can see the templates you need to fill out the blue stars.
I used a red colour to illustrate.
To the top left you can se the templates isolated from the star.
You need 6 templates of both, to fill in 1 hexagon,
in total that is 36 og each.

To the left I also drew the 2 templates you need for the yellow star.
Be aware it can be mirrored.
You need 6 of each.


Sy den gule kant på hele vejen rundt

Sew the yellow bits to the star


Sy alle de grønne figurer til de blå stjerner, og sy disse 6-kanter til 
den gule stjerne.
(jeg mangler stadig 4)

Sew all the green units to the blue stars, and sew these hexagons to the
yellow star. (I still need to make 4)


Rigtig go´ fornøjelse ;-)

Have fun ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar