mandag den 6. marts 2017

BOM pakke 7


Denne måned en nem pakke med kvadrater og delte kvadrater :-)


Striberne vil jeg gerne have til at vende som på foto, og der skal så skæres på skrå af
trådretning i det stribede stof.

Jeg tjekker ofte, hvordan mine skabeloner skal ligge på stoffet, ved
at lægge dem op, som foto herunder.


Kuglepennen øverst til venstre, ligger ovenpå 45¤ stregen på linealen.
Den skal ligge vinkelret på striberne i stoffet


-eller som foto herunder, parallelt med striberne.
(alt efter hvordan det vender på stoffet)


Når det første snit er skåret, bruger jeg linealen til at skære strimler i den rigtige
bredde, mens jeg holder øje med at 45¤ stregen flugter striberne.


Herefter skæres kvadrater af strimlerne. Jeg bruger pappet som skabelon, eller 
stregerne på linealen.


Her står sømrummet åbent foroven og i højre side. 
Det gør jeg, når jeg ved, hvad der vender ud mod kant,
det er nemmere når der senere skal monteres.

Go´ fornøjelse ;-)
Håber det går godt rundt omkring :-)



2 kommentarer:

  1. Det går rigtig godt 😄. Er meget spændt på hvordan det kommer til at se ud 🤔🌞
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt 👍😊
      Jah - men vi må vente et par måneder endnu på resultatet 🤗🌞

      Slet